Hi! I am no longer writing this blog. My new Finnish blog can be found at WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, welcome!

Hei! Olen lopettanut bloggaamisen täällä. Uusi blogi löytyy osoitteesta WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, tervetuloa mukaan seuraamaan!


Sunday, March 10, 2013

answers pt. 2

Mitä oot tykänny olla IB:llä?
Yleisesti sanottuna olen viihtynyt paremmin kuin hyvin, vaikka välillä stressin ja epätoivon vallatessa olenkin kyseenalaistanut hommaan ryhtymistä… :D Rankkaa se on mutta se tulee olemaan kaiken vaivan arvoista, tiedän sen jo nyt. 

Have you liked being in the IB? 
On a general level I can say that I’ve liked it very much, even though sometimes in the middle of stress and desperation I’ve questioned my choices… :D It’s tough but it’s going to be all worth it, I know it already.

Mihin aiot mennä lukion jälkeen ja missä ammatissa haluaisit työskennellä aikuisena? 
Vielä on suunnitelmat auki, ykköstavoite on kuitenkin mennä ulkomaille. Toiveammattina olisi työskennellä enemmän tai vähemmän muodin parissa :) 

Where are you going after high school and in what profession would you like to work in in the future? 
I still haven’t really decided, but my number one goal is to go abroad. My dream profession would be something regarding fashion :) 

Oletko koskaan seurustellut?
En ole. 

Have you ever been in a relationship? 
No I have not. 

Mitä katot miehessä ensimmäisenä? 
Kasvoja, sitten yleisesti ulkonäköä ja tyyliä. Erityisesti pituuteen kiinnitän huomiota. 

What do you first pay attention to in men?
Facial features, and then looks and style in general. I especially pay attention to height. 

Ihannemiehesi? Ulkonäkö, tyyli, luonne 
 Ulkonäöllisesti pitkä ja tummapiirteinen, tyylillisesti ei periaatteessa väliä kunhan kantaa sen hyvin – täytyy kyllä sanoa, että itse pidän rennosta mutta silti huolitellusta tyylistä. Luonteellisesti hauska ja huumorintajuinen :) 

Your ideal man? Looks, style, characteristics 
I like men who are tall and have darker features. On the style side it doesn’t really matter as long as they carry it well, though I must say that I like casual yet well-dressed. Most important characteristics is someone who is funny and has a good sense of humor :) 

Haluatko lapsia?
Ehdottomasti! 

Do you want to have children?
Absolutely!

Missä näet itsesi 5, 10 ja 30 vuoden päästä? 
5 vuoden päästä opiskelemassa/harjoittamassa ammattiani, 10 vuoden päästä vakavassa parisuhteessa/naimissa ja 30 vuoden päästä äitinä ja toivon mukaan matkustelemassa. 

Where do you see yourself in 5, 10 and 30 years? 
In 5 years studying/working on my profession, in 10 years in a serious relationship/married and in 30 years as a mother and hopefully travelling a lot around the world. 

Kuinka vanha olet?
Olen 17-vuotias ja täytän syyskuussa 18 :) 

How old are you?
I am 17-years-old and turning 18 in September :) 

Miksi aloitit bloggaamisen? 
Olen aina tykännyt sekä vaatteista että kirjoittamisesta, joten bloggaaminen tuntui heti luonnolliselta kun sen aloitin. 

Why did you start blogging? 
I’ve always liked both clothes and writing, so blogging felt natural from the beginning. 

Haluaisitko tehdä bloggaamisesta itsellesi ammatin? 
En pistäisi pahakseni jos siitä saisin ammatin itselleni, mutta en kyllä haluaisi tehdä sitä koko elämänikään :)

Would you like to make blogging a profession for yourself? 
I wouldn’t mind if that happened, but then again I wouldn’t want to do it for the rest of my life :) 

Millainen perhe sinulla on? 
Äiti, isä, isosisko sekä pikkuveli - kaikkien maiden sekoituksia sun muita lukuun ottamatta meitä voitaisiin pitää suht tavallisina :D 

What kind of family do you have? 
Mom, dad, big sister and a little brother – regardless of all the mixtures between cultures and so on you could consider us quite ordinary :D 

Ketkä ovat tyyli-ikoneitasi? 
Minulla ei ole mitään varsinaisia tyyli-ikoneita joita seuraisin, joten enpä oikein osaa sanoa tähän oikein mitään! 

Who are your style icons? 
I actually don’t have any specific style icons who I follow, so I really can’t say anything to this! 

Onko paineet IB:llä todella suuret? 
No kieltämättä välillä painaa stressi ja tehtävänpalautukset päälle ja pahasti, puhumattakaan tietyistä vaatimuksista mitkä pitää täyttää päästäkseen IB:llä eteenpäin. IB on kyllä rankkaa työtä, sen voin sanoa! 

Are the pressures in IB high? 
I would lie if I said that stress and deadlines don’t fill my mind, not to mention certain criterias that need to be filled in order to continue in the IB. IB is hard work, that’s all I can say! 

Onko sun koulussa kivoja ihmisiä? Onko niillä hyvä tyyli? 
On kyllä erittäin kivoja ihmisiä (varsinkin samalla luokkatasolla), ja se on tullut huomattua etenkin nyt lukion 2. luokalla kun on niihin paremmin päässyt tutustumaan. Ja tiedän monta ihmistä koulustani joilla on aivan mahtavat tyylit! 

Are the people in your school nice? Do they have a good style? 
Yes they are very nice (especially the ones that are in the same “grade” as I am), and I’ve noticed that especially now in 2nd grade as we’ve got to know each other better. And I know many people in our school who have great styles! 

Onko sun kavereilla hyvä tyyli? 
Kaikilla kavereillani on erittäin hyvät, itsensä näköiset tyylit :)

Do your friends have good style? 
All of my friends have a very good and personally fitting styles :) 

Miksi sinulla on riisinkeitin kotona jos et käytä sitä? Voiko riisinkeittimellä keittää myös perunoita? 
Käytän kyllä meidän riisinkeitintä usein! Ja en ole vielä testannut mikäli sillä voi perunoita keittää, mutta eiköhän se onnistu ;D 

Why do you have a rice cooker at home if you don’t use it? Can you cook potatoes with a rice cooker? 
I use our rice cooker very often! And I haven’t tested cooking potatoes with a rice cooker, but I’m pretty sure it could work ;D 

Tulisko pian sitä aikasemmin kaipailemaani kaverien tyyli -postausta? 
Rehellisesti sanottuna olen unohtanut täysin kysyä kavereilta tätä! Palaillaan asiaan mahdollisimman pian :) 

Are you going to have the post of your friend’s styles soon? 
Honestly I’ve completely forgotten to ask about it from my friends! I’l come back to this asap :) 



Siinä siis kaikki kysymykset vastauksineen, kiitoksia vielä kerran kaikille kysymyksistä!

So here's all the rest of the questions and answers, once again thanks for all the questions!

2 comments:

  1. ku tuun suomee ni sul ois parempi olla sun riisinkeitin pääl näi btw

    ReplyDelete