Hi! I am no longer writing this blog. My new Finnish blog can be found at WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, welcome!

Hei! Olen lopettanut bloggaamisen täällä. Uusi blogi löytyy osoitteesta WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, tervetuloa mukaan seuraamaan!


Monday, March 10, 2014

11 things about me

I got a fun blog challenge, in which I have to tell 11 things about myself and then answer 11 questions by the person who challenged me. I will write the first 11 things about myself in English, but I'll do the questions asked in Finnish only. So basically this post is mostly for the Finnish-speaking readers, sorry!

Sain Elinalta (kiitos!) tämän haasteen jo viime vuoden puolella, mutta kaiken maailman kiireiltä ja menoilta se pääsi täysin unohtumaan. Haasteena on siis kertoa ensin 11 asiaa itsestään, jonka jälkeen vastata haastajan 11 kysymykseen. Olenkin tehnyt tämän samaisen haasteen jo kerran aikasemmin, mutta tässä keksii helposti uudet vastaukset. 

Sanon jo alkuun että en aio haastaa ketään sillä en millään keksinyt hauskoja kysymyksiä, mutta mikäli joku haluaa haastetta tehdä niin tässä on haasteen säännöt;


1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.

3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.

4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa, jolla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

Kirjoitan 11 asiaa itsestäni pelkästään englanniksi, mutta vastaan kysymyksiin suomeksi niin saadaan mukavasti jaettua postauksen kielet.

So here are the 11 things about me;

1.  I've spent the past two weekends at home or at a friend's house chilling (a.k.a no partying or clubbing!), just studying or relaxing due to all the school pressure I have right now. This might be pretty surprising to people, as I'm often known as the girl who loves partying.

2. I'm a terrible shopaholic, and I find myself online window-shopping (is that even possible?) for hours almost every day. I've been selling a lot of old clothes these past few days, so maybe I'll allow myself to order a few new lovely things to fill my closet. However, I would also like to buy tickets to Weekend festival, as I absolutely regretted not going last year. And I should buy a ticket to Ruisrock too...

3...and as you may conclude from that, I'm terrible with money - I'm really bad at saving and usually my money just comes and goes!

4. I've lost 3 kilos during this year by healthy eating and regular (3-5 times a week) gym exercising, and I couldn't be happier! The hardest part is maintaining the results, as I am an absolute food lover.  

 
 A regular breakfast/snack for me - quark, banana slices, frozen blueberries, oatmeal and honey

 
 Spent my weekend with these pals. And yes, I had two. 
It's been a while since I had Ben&Jerry's, so this was a lovely reunion!

5.  I used to be quite a down-to-earth as a person and I often wondered and stressed about things before doing them, but lately I've learned to loosen up a bit and I've found myself doing some wild and spontaneous things which have made amazing memories. My advice to all is to live while you're still young, remember to have fun!

6. I have a birth mark in my left eye, which looks a lot like I have some trash in my eye. This is really irritating and I try to take pictures in which it can't be seen, but sometimes its just inevitable.


7. I have a huge tattoo fever going on, and I already know what tattoos I would want to take in the near future. I really wanted to get a new one this month, but after hearing my mom complain (she hates tattoos), I've been second-doubting a little on how urgent it is. I'm not in a hurry really, now am I?

8. I feel like a lot of people have the wrong impression of what type of a person I am, especially due to some events and the behaviour I've had from the past few months. I however came to the conclusion that what matters most is what my friends and family think of me, and so people I personally do not know, am not friends with or who have not bothered to get to know me are not relevant.


9. I have some amazing friends around me who have been supporting me through thick and thin, and I couldn't be more grateful. It's wonderful to have so many peopl who you can talk to and get excellent advice and opinions from when you're own head is spinning.

10. As you may conclude from the previous part, I always overthink everything and this has its pros and cons. The good thing is that I can see things through many dimensions and so I always give the best advice as I analyze a situation from various point of views, but the bad thing is that when thinking about my own situations I just get really confused and overwhelmed as I can't seem to find the correct answers.

11. I am probably one of the worst procrastinators I've ever met - I always leave things very last minute and then end up panicking, as I have the problem of being a slight perfectionist as well. Right now I should be  studying for my history exam which is tomorrow and here I am, writing this post...


Ja sitten loppuun vielä ne 11 kysymystä ja vastaukseni niihin;

1. Kuvaile lyhyesti omaa tyyliäsi.
 
Avainsanoilla musta, nahka, pitsi, (teko)turkikset, 80/90-luku sekä korkeat korot. Tällä hetkellä minua inspiroi tummat sävyt, huulipunat, raskaat ja näyttävät korut sekä hiphop-kulttuuri.
 
2. Haluaisitko asua jossain muualla kuin Suomessa? Jos joo, niin missä?
 
 Haluaisin asua jossain vaiheessa elämääni Lontoossa sekä Yhdysvalloissa, enkä pistäisi pahaksi muutamaa vuotta äitini kotimaassa Taiwanissa taikka Kiinassa :) Loppujen lopuksi haluan kuitenkin asettautua aloilleni täällä Suomessa, mikä on mielestäni tuttu ja turvallinen maa lapsienkin kannalta.
 
3. Missä kaikissa maissa olet vieraillut ja mikä niistä oli lemppari?
 
 Olen käynyt muistaakseni n. 12 eri maassa, mutta suosikkini on varmaankin Taiwan, toinen kotimaa kun on :)
 
4. Pidätkö enemmän rauhallisista koti-illoista vai bileistä ja kavereiden kanssa rellestämisestä?
 
 Sekä että, vaikka jälkimmäistä on tullut etenkin lähiaikoina harrastettua aivan liikaa... ;D
 
5. Oletko kenkä- vai laukkufriikki? Vai joku muu friikki?
 
Kenkäfriikki ehdottomasti! Mulla on varmaan ihan valehtelematta 100 paria kenkiä, en ole uskaltanut laskea... :D
 
6. Lempielokuvasi? Ei tän hetken lemppari vaan ihan kaikkien aikojen lemppari.
 
Tää on vaikee! Elokuva mikä ei koskaan jätä kylmäksi on kyllä The Notebook, tälläinen romantikko kun olen... :D
 
7. Mistä lempiaamiaisesi koostuu?
 
Munakokkelista, tuoreista hedelmistä (appelsiinit, mandariinit, vihreät viinirypäleet, banaanit), jostain ihanasta smoothiesta (esim. mansikka-banaani) sekä saaristolaisleivästä kaikkien ihanien täytteiden kanssa! Nam...
 
8. Mieleisin lemmikki olisi: kilpikonna, käärme, papukaija vai tarantella?
 
Papukaijat ovat suloisia, mutta luulen että saattaisin ärsyyntyä siitä puhumisesta pidemmän päälle :D Sanon siis kilpikonna, sillä ne ovat suloisen viattomia!
  9. Jos voittaisit lotossa 1 milj. euroa, mitä tekisit?
 
Pistäisin puolet säästöön, ostaisin vanhemmille (ja itsellenikin, hihi) uudet autot sekä lähtisin reissuun kavereiden kanssa :) Ja shoppailisin kaikkea ihanaa!
 
10. Jos voisit muuttaa itsestäsi yhden asian, mikä se olisi?
 
Osaan olla ihmisenä melko negatiivinen, mikä ilmenee siinä että tuomitsen tai tyrmään ihmisiä sen perusteella minkälaisen kuvan he ovat itsestään antaneet siihen asti, ja se kuva yleensä vahvistuu tai kumoutuu tutustumisen jälkeen. Olen myös helposti katkera ja erittäin pitkävihainen, joten näitä piirteitä haluaisin itsessäni muuttaa/kehittää mikäli pystyisin.
 
11. Tiedätkö, mikä haluat olla isona?
 
Unelmissani olisi työskennellä muodin parissa, mieluiten ulkomailla :) Saa nähdä minne elämä vie.

2 comments:

  1. Where are the bloggers you are challenging?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I forgot to mention that part, but I decided not to challenge anyone as I couldn't come up with anything fun to ask :)

      Delete