Hi! I am no longer writing this blog. My new Finnish blog can be found at WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, welcome!

Hei! Olen lopettanut bloggaamisen täällä. Uusi blogi löytyy osoitteesta WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, tervetuloa mukaan seuraamaan!


Wednesday, October 1, 2014

i'll be missing you

 photo IMG_6275_zpsa70bf297.jpg 
Maailman rakkain mummini hävisi taistelunsa leukemiaa vastaan. Mummi oli voinut huonosti jo vähän aikaa, ja vietti elämänsä viimeiset kaksi viikkoa sairaalassa tultuaan vakavasti sairaaksi. Diagnoosi tuli valitettavasti liian myöhään eikä mitään ollut tehtävissä, ja viime yönä menetin yhden elämäni tärkeimmän ihmisen.
 
Mummi oli se, jonka kanssa olimme kuin paita ja peppu lapsuudestani asti jaettuamme samankaltaiset luonteet johtuen tasan 60 vuoden ja 2 päivän ikäerostamme. 
Mummi oli se, joka ala-asteella ollessani auttoi hiomaan kirjoitustaitojani, sanavarastoa sekä kielioppia kirjoittamalla vuosien ajan lukuisia kirjeitä joihin aina vastasin hänen ostamilla kirjoituspapereilla ja postimerkeillä. 
Mummi oli se, joka rakasti kortteja ja omisti niitä valtavan kokoelman sopien joka tilanteeseen, ja joka postitti niitä innokkaasti milloin mistäkin syystä. 
Mummi oli se, jonka luona kävimme joka tai joka toisena sunnuntaina ja kaikkina pyhinä päivällisellä. Kotitalouden opettajana Mummi oli se, joka jaksoi aina kehua leipomuksiani ja näki jatkuvan kehitykseni niiden suhteen kysyen aina kaikki reseptit. 
Suomenruotsalaisena Mummia harmitti, etten yläasteella kiinnostunut ruotsin kielestä tippaakaan mutta jaksoi silti kannustaa tarttumaan ruotsinkirjasta kiinni. 
Mummi oli se, joka vilkutti aina ikkunasta lähdettyämme kylästä. 
Mummi oli se, joka piti minua sylissä kun synnyin ja joka seisoi vierelläni kun valmistuin lukiosta.
Mummi oli se, joka oli aina tukenani.

Voisin kirjoittaa tänne tuhat ja sata syytä miksi mummini oli maailman paras ihminen, mutta en tässä mielentilassa kykene keksimään tämän enempää. Haluan kuitenkin tehdä selväksi että mummini oli ehdottomasti maailman kiltein ja ystävällisin ihminen jota olen koskaan tavannut ja jokainen tuttuni koko elämäni varrelta joka on saanut kunnian tavata mummin on aina pitänyt hänestä. Toivon, että vanhetessani muutun yhtä nöyräksi, lempeäksi sekä pienistä asioista arvostavaksi ja iloiseksi kuin mumminikin.


Pidän pienen tauon bloggailusta ja arkielämästä, mutta tulen kyllä palaamaan ennemmin tai myöhemmin.


My dear grandma had not been feeling well for a while, and she was hospitalized a few weeks ago after becoming seriously ill. The diagnosis was leukemia and that was that there was nothing that could be done. Last night I lost one of the most important person in my life. 


I'll be having a little break from blogging and regular life, but I will be back eventually.

Monday, September 29, 2014

all adidas everything

 photo IMG_9270_zpsc67a508b.jpg  photo IMG_9287_zpsf64ede60.jpg  photo IMG_9251_zps8aab573f.jpg  photo IMG_9314_zpsf4ebfd7a.jpg  photo IMG_9315_zps2fbf8085.jpg  photo IMG_9323_zps0192c70d.jpg  photo IMG_9307_zpsb08f66e8.jpg 
For the past 6 months I've developed a stronger love for streetstyle, and totally fallen for Adidas which hasn't exactly been my favorite in any way before. Now I could wear Adidas from head to toe, as you can tell from this outfit - the rose printed leggins and top are from before summer as some might remember, and today I finally wore out my new favorite pair of sneakers. 
This down jacket was love at first sight when I saw it in the stores, but I managed to get it a lot cheaper online - this one will be a life saver for the rest of the year for sure, it's super warm! 

I'm already dreaming about some new additions to my tiny Adidas-family, let's see what I'll get myself next...what do you guys think about the outfit? 

Viimeisen puolen vuoden ajan rakkauteni streetstyleen on syventynyt entisestään, ja olen täysin hurahtanut Adidakseen mikä ei ennen oikein koskaan kuulunut suosikkeihini. Nykyään voisin pukeutua päästä varpaisiin Adidakseen, kuten tästä asusta saatatte huomata - ruusukuvioitu toppi ja legginssit tuli hankittua ennen kesää kuten jotkut saattavatkin muistaa, ja tänään jalkaan pääsivät uudet lempilenkkarini ensimmäistä kertaa. Untuvatakki oli rakkautta ensisilmäyksellä kun sen kaupoista bongasin, mutta onnistuin löytämään sen netistä huomattavasti halvemmalla - tämä tulee olemaan loppuvuoden hengenpelastaja, on nimittäin niin ihanan lämmin!

Suunnittelen jo perheenlisäystä pienelle Adidas-perheelleni, saa nähdä mitä tulee seuraavaksi hankittua...mitä mieltä siellä ollaan asusta?

Thursday, September 25, 2014

superstar II

 photo IMG_9248_zps0133b8fa.jpg  photo IMG_9247_zps138bf8ff.jpg 
Back in Jr. High I used to hate Adidas Superstars - I just thought they were plain ugly. Now that they're starting to make a comeback with the slightly slimmer model I seriously started to see them in a new light and came to the conclusion that they're actually pretty cool. Afer checking them out a few times at the store and being seriously tempted as they happened to be on sale too, I decided to treat myself and picked them up after a ridiculously busy and rough day at work. May I introduce the Superstar II - my new favorite pair of sneakers. 

Any opinions? 

Yläasteella vihasin Adidaksen Superstareja, sillä mielestäni ne olivat kaikessa yksinkertaisuudessaan rumat. Nyt kun Superstarit alkavat tehdä paluuta hieman sirommalla mallillaan, aloin nähdä ne uudessa valossa ja tulin siihen tulokseen että ne ovat oikeastaan melko siistit. Käytyäni muutaman kerran kaupassa hiplailemassa ja alennettua hintaa ihastelemassa päätin hemmotella itseäni ostamalla ne rankan työpäivän jälkeen. Esittelyssä siis Superstar II - uudet lempilenkkarini.

Mitään mielipiteitä?

Sunday, September 21, 2014

turku pride


Yesterday was Turku Pride, and although I completely missed the parade as I was working I just had to go out later that evening to celebrate the embracement of equality here in home town. Jontte asked me to wear "something cool", and I did my best in finding what I considered cool from my trash bags and piles in which my clothes still are in due to moving - leopard Jeffrey's and a fur coat is always a cool combination though right? 

Eilen oli Turku Pride, ja vaikka missasinkin koko marssin töissä ollessani niin minun oli silti pakko päästä illalla tuulettumaan tasa-arvon nimissä rakkaassa kotikaupungissani. Jontte pyysi minua pistämään "jotain coolia" päälle, ja yritinkin parhaani mukaan löytää coolin asun jätesäkkieni ja vaatepinojeni seasta joissa vaatteeni edelleen ovat muuton jäljiltä - leopardiset Jeffreyt ja turkistakki nyt on aina cool yhdistelmä, vai mitä?

Saturday, September 20, 2014

moving

 photo IMG_9041_zps79a1a905.jpg  photo IMG_9043_zps488c00d8.jpg  photo IMG_9046_zps710a99f0.jpg 
These pictures are from a week ago, since we already moved this week's Monday but it was not until Friday that we finally got a internet connection over here. 
But long story short, I moved out from my dad's place to live with my mom in her new apartment in Ilpoinen and so far things have been going well. I like the area although I've never even been here properly before moving, but exploring this city has never boring for me. Things are still quite unfinished here on my behalf since I've been working so much, so I'll post some home pictures once I've finally unpacked all my things. 

(In the first picture all the boxes and bags consist of my shoes - still haven't figured out where to put them all...)

Kuvat ovat jo viikon verran vanhoja sillä muutimme tämän viikon maanantaina, mutta saatiin tänne vasta perjantaina nettiyhteys. Mutta näin lyhyesti sanottuna muutin siis pois isäni luota asumaan äitini uuteen kämppään Ilpoisiin, ja kaikki on mennyt sujuvasti tähän asti. Pidän kovasti alueesta vaikka tänne muuttaminen taitaa olla ensimmäisiä kertoja kun täällä liikun, mutta tämän kaupungin tutkiminen ei koskaan tule kyllästyttämään itseäni. Asiat ovat vielä melko keskeneräisiä omalta osaltanu sillä olen ollut niin paljon töissä, mutta postaan tänne jotain kämppäkuvia kun olen vihdoinkin purkanut kaikki tavarani.

(Ensimmäisen kuvan kaikki pussit ja laatikot sisältävät pelkästään kenkiäni - en ole vielä keksinyt miten saan ne kaikki mahtumaan tänne...)